lørdag den 24. december 2011

Julegaver 2011 - vol 3

Nu satser jeg på, at der ikke er nogle af forældrene til modtagerne af mine sidste julegaver der har tid til at følge med på bloggen mere idag, så derfor kommer her billeder af de trøjer jeg har strikket til drengene.

Mine veninder Camilla og Gitte har de skønneste drenge - Camilla har Victor på snart 6 måneder og Gitte har Mikkel på godt 1½ år. Pigerne havde godt nok sagt til mig, at jeg ikke skulle købe julegaver til drengene, men da jeg allerede havde købt garnet, var der ikke så meget at gøre ved det.



Victors trøje er denne her der er strikket i dobbelt trådet Alpaca garn fra Drops. Det garn er bare så lækkert at strikke med, så det er bestemt ikke sidste gang jeg har gjort det - rent faktisk er der allerede købt godt ind af garnet på tilbud ;-)

Mikkel og mine fætres drenge Daniel og Jakob på 5 og 6 år har alle tre fået norske sweatre.






Modellen er en gammel en fra et julehæfte i Familie Journalen i 2001. Jeg fandt det tilfældigt hjemme hos mine forældre her i efteråret og syntes godt om det - men det er godt nok sidste gang, at jeg strikker tre ens modeller, nøj hvor er jeg træt af det mønster nu!! Jeg er godt tilfreds med resultatet og er speciel vild med den blå/grå udgave til Jakob. Det garn var noget jeg havde liggende i forvejen, og jeg havde faktisk ikke forestillet mig, at de to farver blev så gode sammen. Alt garnet er Vital Superwash.

Sidst men ikke mindst vil jeg ønske alle en rigtig glædelig jul - og tak for velkomsten til blogland :-)

2 kommentarer:

  1. Glædelig jul
    Det er nogle rigtig flotte sweatre du har fået lavet. Kunne godt forestille mig at tre i det samme mønster er lidt meget, men det går vel hurtigere og hurtigere når man kender mønstret? Min favorit er den med snoninger :-)

    SvarSlet
  2. Tak for kommentaren Merete :-) Du har ret i, at det gik hurtigere og hurtigere med mønstret jo længere jeg kom og det blev helt klart også pænere og pænere - især da jeg fik styr på det med at sno trådene på bagsiden!
    Jeg er også vild med Victors trøje (den med snoningerne), nu skal jeg bare lige have den rettet til, så fyren kan passe den ;-) Min favorit er dog den blå og mørkegrå, men det er lige så meget fordi farverne bare passede meget bedre sammen end jeg havde forventet ;-)

    SvarSlet