torsdag den 15. december 2011

Julegaver 2011 - vol 1

Så er de første af årets julegaver færdige og afleveret til familien.

Som tidligere nævnt var jeg næsten færdig med de tre tunikaer/kjoler til pigerne, så da det blev aftalt, at vi skulle være sammen med deres farmor og farfar til håndbold i aften skyndte jeg mig at få dem vasket og pakket ind.

De to store piger, der er søstre, har jeg strikket til i mange år og det er som regel to ens jeg strikker til dem - enkelte gange har det været med farvevariationer. I år blev det til tunikaer, som jeg lavede længere end mønsteret, så der er mulighed for, at de kan bruge dem som kjoler til sommer.


Garnet er fra G-B Bamboo og er 70 % viskose og 30 % bomuld. Det har været skønt at strikke med og efter vask er kjolerne blevet vildt bløde og dejlige at have på huden.

Opskriften er denne her fra Garnstudio. Jeg har forlænget den og ændret lidt i indtagningerne og maskeantal så de passer bedre til pigerne. Godt deres farmor af og til passer dem, så hun kan måle deres tøj uden at det virker mistænkeligt ;-)

De store piger har en kusine på 1½ år, som selvfølgelig skulle have en kjole som sine kusiner. Til hende valgte jeg denne model - også fra Garnstudio.



Garnet der er brugt er Bumbo strømpegarn og til prisen synes jeg faktisk det er ok. Jeg er dog ikke vild med farverne efter det er blevet strikket, men synes ikke det skulle gå til spilde, så nu må vi se hvad lillepigen (og hendes mor ;-)) siger til det :-)

Flere af de andre julegaver er også færdige, så når jeg får taget nogle billeder kommer der et nyt indlæg :-)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar